پایش مستمر باقیمانده فلزات سنگین در محصولات کشاورزی

رییس سازمان غذا و دارو با توجه به رهنمودهای رییس جمهور شهید در زمینه رصد و پایش سلامت غذا و با اشاره به برگزاری همایش روز جهانی غذا گفت: برنامه پایش باقیمانده آفت کش‌ها، فلزات سنگین و نیترات در محصولات خام کشاورزی بطور مستمر توسط معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی ضمن اشاره به برگزاری همایش روز جهانی ایمنی غذا گفت: علاوه بر اینکه به منظور ارتقای برنامه‌های سلامت غذا و با همکاری دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مبتنی بر تکالیف قانونی برنامه‌های توسعه، از سال ۹۲ تاکنون برنامه پایش باقیمانده آفت کش‌ها، فلزات سنگین و نیترات در محصولات خام کشاورزی انجام می‌شود، برنامه پایش شاخص‌های ایمنی در فراورده‌های غذایی و آشامیدنی با جدیت دنبال می‌شود.
بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: پایش باقیمانده آفت کش‌ها، فلزات سنگین و نیترات در محصولات خام کشاورزی با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور به صورت مستمر انجام می‌شود.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در راستای سیاست‌های سازمان غذا و دارو مبنی بر تفویض حداکثری امور اجرایی به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی سراسر کشور، تفویض امور در سطوح یک تا چهار بنا به زیر ساخت‌ها، ظرفیت‌ها، امکانات و نیروی انسانی، امور اجرایی تایید صلاحیت مسولین فنی، ثبت منبع واحدهای تولیدی داخلی، صدور، اصلاح، تمدید پروانه‌های ساخت غذایی و آشامیدنی، نمونه برداری و ترخیص کالاهای اساسی (استراتژیک)، بازرسی واحدهای تولیدی داخلی، صدور گواهی بهداشت و… انجام شده است.

همچنین ببینید

هوای زیرکوه در معرض فوق خطرناک قرار گرفت

براساس سامانه پایش کیفی هوای کشور هم اکنون شاخص کیفی هوا در حاجی آباد زیرکوه به ۵۰۰ رسید و در آستانه فوق خطرناک قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *