رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مخاطرات زیست‌محیطی پساب‌ها و پسماند‌های صنعتی، از ورود آن‌ها به سپیدرود و احتمال آلودگی کشاورزی و باغداری استان زنجان، ابراز نگرانی کرد.

قبل از احداث هر صنعتی، ایجاد تصفیه‌ خانه را با جدیت پیگیری می‌کنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مخاطرات زیست‌محیطی پساب‌ها و پسماند‌های صنعتی، از ورود آن‌ها به سپیدرود و احتمال آلودگی کشاورزی و باغداری استان زنجان، ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید از مجتمع صنایع روی خاورمیانه استان زنجان گفت: یکی از مسائل محیط زیستی که مردم عزیز زنجان با آن مواجه هستند، آلودگی ناشی از صنایع روی و پساب و پسماند حاصل از آنهاست.علی سلاجقه ادامه داد: پساب و پسماند ناشی از فعالیت این صنایع ممکن است به پسماند‌های خطرناک آلوده باشد که تهدیدی برای آب و خاک است و مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند، به ویژه اینکه این پساب‌ها ممکن است در آخر وارد سپیدرود شوند و کشاورزی و باغداری استان را نیز تهدید کنند.وی افزود:خوشبختانه مجتمع خاورمیانه عملکرد خوبی در تبدیل پسماند خطرناک به محصولات راهبردی داشته و این آلاینده‌ها در مرحله آخر فرآیند، به آجر تبدیل می‌شوند. در این مجموعه پسماندی مشاهده نمی‌کنیم و خاک مورد استفاده نیز پاکسازی می‌شود که این هدیه‌ای به مردم زنجان است.معاون رئیس جمهور گفت: همچنین در اینجا ۲۵۰ متر مکعب پساب بازچرخانی و از آن در صنعت و آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: برای سازمان حفاظت محیط زیست، ایجاد تصفیه‌خانه قبل از احداث هر صنعتی است که این مورد را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *