فرش های این باند گران آب خورد / شگرد کلاهبردان چه بود ؟

رکنا : فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۲ نفر که بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال از صاحبان کارگاه‌های تولید فرش در آران و بیدگل کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.به گزارش رکنا  سردار حمید علینقیان پور روز سه‌شنبه افزود: در پی شکایت تعدادی از صاحبان کارگاه‌های تولید فرش فعال در شهرک‌های صنعتی آران و بیدگل مبنی بر کلاهبردار ی از آنان، این موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .
وی اظهار داشت: با دریافت مشخصات ظاهری مُجرمان از مالباختگان مشخص شد این افراد دارای سوابق متعدد در زمینه کلاهبرداری هستند.
‎ فرمانده انتظامی اصفهان عنوان کرد: متهمان با ترفند خاصی دسته چک‌هایی را به نام افراد دیگر تهیه و مبالغی را در ازای این کار به آنها می‌پرداختند و با این روش اقدام به خرید تعداد زیادی فرش از صاحبان کارگاه‌ها می‌کردند.
‎سردار علینقیان پور ادامه داد: کلاهبرداران در ابتدا با پاس چک‌های صادر شده، اعتماد فروشندگان را جلب اما در خریدهای بعد اقدام به صدور چک‌ بلامحل می‌کردند و سپس فرش‌های خریداری شده را زیر قیمت بازار به مالخران می‌فروختند.
‎این مقام ارشد انتظامی اصفهان گفت: سرانجام با اقدامات پلیس آگاهی آران و بیدگل هر ۲ کلاهبردار در مخفیگاه خود دستگیر شدند و به کلاهبرداری از ۳۰ نفر اعتراف کردند.
‎سردار علینقیان پور تصریح کرد: با راهنمایی متهمان، مالخر اموال نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او ۲۰۰ تخته فرش، هزار عدد پادری، هشت تُن نخ اکریلیک و ۲ دستگاه خودرو که کلاهبرداران با چک بلامحل از صاحبان آنها خریداری کرده بودند، کشف شد.
‎فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی به افرادی که در کار تولیدی هستند، توصیه کرد، هنگام معاملات و دریافت چک، حتماً از اصالت آن و سوابق صادرکننده اطمینان حاصل و صحت آن را از بانک استعلام کنند.
‎وی تاکید کرد: همچنین معاملات کلانی که با دریافت چک صورت می‌گیرد در ساعات کاری بانک‌ها انجام شود تا امکان استعلام چک‌ دریافتی و نقد کردن آن وجود داشته باشد.
آران و بیدگل در ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *