شروع شناسایی نقاط پرهزینه شهر و انتخاب جایگزین مناسب

معاون شهردار منطقه۶ تهران گفت: جهت کاهش هزینه‌های شهر و تحقق شعار مدیریت صحیح مصرف انرژی، شناسایی نقاط پرهزینه شهر و انتخاب جایگزین مناسب شروع شده است.حسن اختر دانش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای فرهنگ سازی در جامعه در زمینه مدیریت مصرف انرژی، ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و نباید گذاشت تا ذره‌ای ناچیز از انرژی مثل برق در محلات و شهرمان هدر برود زیرا با هر مقدار اتلاف برق و انرژی، به همان میزان خاموشی و تاریکی میهمان خانه‌ها و دیگر شهروندان شهر خواهد شد که عادلانه و منصفانه نیست.
وی افزود: استفاده از روشنایی حق همه شهروندان این شهر است بنابراین با کمی توجه به پیرامون و محیط اطرافمان و اقدامات پیشگیرانه می‌توان کاری کرد که همه شهروندان از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.
اختر دانش گفت: کارشناسان معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش به ویژه اداره زیباسازی با رصد میدانی شبکه معابر و خیابان ها، نقاط پرهزینه و انرژی بر را شناسایی و در کمترین زمان ممکن نسبت به استقرار جایگزین به صرفه و کم هزینه‌ترین انرژی اقدام می‌کنند.
وی افزود: برای نمونه همه پروژکتور‌های قدیمی، فرسوده و مستهلک بزرگراه مدرس و زیر پل رسالت که انرژی و برق زیادی را هدر و هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کرد خارج و نمونه‌های استاندارد، کم هزینه و کارا جایگزین آن شده است.
اختر دانش گفت: معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ جهت اورهال و ارتقای روشنایی پل‌ها، زیرگذر‌ها و تقاطع‌های همسطح طرح جمع آوری ادوات فرسوده و جایگزینی مناسب آن را همچنان در دستور کار قرار داده است.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *