در مورد تاثیرات منفی وابستگی عاطفی چه می دانیم؟

چرا برخی از ما وارد یک رابطه عاطفی که می شویم آن چنان وابسته می شویم که همه چیز زندگی مان را به این رابطه گره می زنیم؛ از دور شدن از شریک عاطفی مان واهمه داریم و اگر خدای نکرده جدایی رقم بخورد، زندگی مان فلج می شود و مستأصل می شویم؟ وابستگی عاطفی چگونه به وجود می آید و چه تاثیری بر کلیت زندگی هر یک از ما می گذارد؟ و از همه مهم تر ، چگونه یک رابطه عاطفی سالم و ماندگار را بپرورانیم؟
سواد زندگی، سواد عاطفی؛ مریم طرزی- وابستگی عاطفی یک الگوی رفتاری است که با نیاز مفرط به توجه، محبت، تایید یا تصدیق شدن از سوی دیگری مشخص می شود. به این ترتیب، فرد وابسته احساس تعهد قوی ای برای حفظ رابطه نزدیک و مطیع با شریک عاطفی اش می کند. این وابستگی به حدی می رسد که زندگی بدون حضور شریک زندگی عاملاً امکان ناپذیر است.
ما به عنوان انسان ذاتاً اجتماعی هستیم. در نتیجه، برای کنار آمدن با زندگی روزمره و ایجاد پیوندهای معنادار با عزیزان مان به همراهی دیگران نیاز داریم.  با این حال، وقتی وابستگی عاطفی ظاهر می شود چه اتفاقی می افتد؟ علاوه بر این، اثرات منفی آن چیست؟ برای اطلاع از علل و عواقب این رفتار در این درس با ما همراه باشید.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *