حریق هتل پوریا منطقه آزاد انزلی مهار شد + جزئیات

رکنا: سخنگو و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از مهار آتش در هتل پوریا واقع در روستای جفرود از محدوده این منطقه خبر داد.
به گزارش رکنا : مهدی کاظمیان شامگاه جمعه درباره این حادثه گفت: حریق از سقف این هتل پنج طبقه آغاز شد و خساراتی به این هتل وارد کرد.
وی بیان کرد: در این آتش سوزی کسی آسیب ندید و حریق با کمک هفت خودروی آتش نشانی از این منطقه و شهرستان بندرانزلی، خمام کیاشهر مهار شد.
منطقه آزاد انزلی سالانه میزبان بیش از ۱۱ میلیون گردشگر داخلی و خارجی است و یکی از مراکز توریستی کشور به شمار می‌رود و پنج روستای لیجارکی، حسن‌رود، طالب آباد، حسن رود، گلشن، جفرود پایین واقع در بخش مرکزی شهرستان انزلی در محدوده این منطقه قرار دارد.
وی گفت: برآورد خسارات وارده به این هتل پس از اعلام نظر کارشناسان اعلام خواهد شد.
منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی، تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است. قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب به بازارهای مصرف کشورهای همسود CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده این منطقه شده است.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *