(تصاویر) بهارستان ۶۵ سال پیش با خودرو‌های کلاسیک

تصاویر زیر از میدان بهارستان برای سال ۱۳۳۸ از مجموعه عکس‌های پاکزاد است، تردد خودروهای کلاسیک و بدون ترافیک بودن بهارستان در این تصاویر توجه را جلب می‌کند.
محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهر‌هایی که پاکزاد برای عکاسی به آن‌ها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز، آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهر‌های شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد. بخوانید… فرهنگی‌ترین کوچه تهران کجاست؟ (عکس) تصویری نایاب از دروازه شمیران تصویری زیبا و خلوت از تقاطع کاخ در دهه چهل تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل
به گزارش خبرآنلاین، تصاویر زیر از میدان بهارستان برای سال ۱۳۳۸ از مجموعه عکس‌های پاکزاد است، تردد خودرو‌های کلاسیک و بدون ترافیک بودن بهارستان در این تصاویر توجه را جلب می‌کند.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *