تالاب «الوان» در کنوانسیون رامسر ثبت شد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از ثبت تالاب الوان واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد در کنوانسیون رامسر خبر داد.به گزارش ایسنا علی سلاجقه در آیین ملی روز جهانی تالاب‌ها که در رامسر برگزار شد، گفت: تالاب الوان به عنوان بیست وششمین تالاب ایران در کنوانسیون رامسر ثبت شد. بدین ترتیب هم‌اکنون ۲۵۰۴ تالاب عضو این کنوانسیون هستند.
وی اضافه کرد: قرار است شش تالاب دیگر ایران در این کنوانسیون ثبت شوند.
سلاجقه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تالاب‌ها منشأ حیات محسوب می‌شوند و در دسترس‌ترین منبع خدادادی هستند، اظهارکرد: ۳ میلیون و 500 هزار هکتار از پهنه ایران تالاب است که فواید عجیبی دارند. هرجا تالابی خشکیده شود تبعاتی مانند زمین لرزه القایی در منطقه‌ای دیگر را خواهد داشت این در حالیست که 70 درصد تالاب‌ها طی 50 سال اخیر در دنیا از بین رفته‌اند.
وی تاکید کرد: نباید مسائل زیست محیطی را بازیچه قرار دهیم و از آن‌ها برای ژست گرفتن استفاده کنیم چراکه واقعیت‌هایی هستند که اگر به درستی به آنها نپردازیم ممکن است طومار زندگی ما را در هم بپیچند.
ادامه دارد

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *