اگر مطالبات پرستاران پرداخت نشده باشد، پیگیری خواهیم کرد/ تشکیل بانک اطلاعاتی سارقان سابقه‌دار

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره تشکیل بانک اطلاعاتی جرائم پرتکرار و سارقان سابقه‌دار توضیحاتی ارائه کرد.«اصغر جهانگیر» معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پیگیری معاونت درخصوص تعیین تکلیف پرستاران طرحی و ۸۹ روزه گفت: ما اصولا در هر بخشی که ببینیم نارضایتی عمومی شکل می‌گیرد و یا ترک فعلی توسط بخش‌های مختلف صورت گرفته است به عنوان مجموعه پیشگیری باید ورود کنیم و به نوعی مطالبه‌گری کنیم برای اینکه حقوق مردم استیفا شود.
وی ادامه داد: در همین خصوص نیز گزارشاتی به ما در سال گذشته رسیده بود و مطالبات پرستاران با ما مطرح شده بود، از همین‌رو ما مکاتباتی را با مراجع مربوطه داشتیم و آن‌ها در حال پیگیری هستند و در بررسی که ما داشتیم به ما اعلام کردند که بخش‌هایی از مطالبات این پرستاران محقق شده است، اما اگر بخش‌هایی هستند که همچنان مدعی هستند که مطالبات‌شان پرداخت نشده، ما نیز برای آن‌ها این موضوعات و مطالبات را پیگیری خواهیم کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به احصاء جرائم پرتکرار گفت: در مجموعه دادستانی کل کشور با مسئولیت دادستان کل کشور و عضویت بخش‌های مختلف از جمله معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه یک برنامه مستمری در حال انجام است. این برنامه مستمر در خصوص تشکیل بانک سارقان و مجرمان سابقه‌دار و خشن و افرادی است که دارای جرائم خاص هستند و جرائم را مرتکب شده‌اند.
جهانگیر درباره این بانک اطلاعاتی توضیح داد: در این برنامه مستمر اطلاعات این افراد جمع‌آوری شده است تا به موجب قانون بتوان این افراد را هم تحت نظارت ویژه قرار داد و هم در صورتی که در جایی جرمی اتفاق بیفتد و رصد و پیگیری صورت بگیرد تا این جرم از چه طریق اتفاق افتاده است، با این روش سریعتر امکان کشف علمی جرم فراهم شود.
وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از اقداماتی که در طول سال‌های گذشته در دستگاه قضایی و مجموعه سازمان پزشکی قانونی با همکاری فراجا و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها اتفاق افتاده است، تشکیل بانک هویت ژنتیک ایرانیان بود که در این بانک علاوه بر اینکه در بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی دارد یک بخش از آن نیز درباره افرادی است که در جاهایی مرتکب جرم شده باشند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: علائمی که از این افراد باقی مانده است جمع‌آوری شده و به این بانک تحویل داده می‌شود تا از این طریق امکان شناسایی به موقع مجرمان از نظر علمی فراهم شده و رسیدگی به پرونده‌ها تسریع شود. روز گذشته نیز جلسه‌ای برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها درخصوص اطلاعات جمع‌آوری شده در این بانک برگزار شد و این نشان دهنده این است که دستگاه قضایی عزم جزم دارد تا در تمامی شاخص‌هایی که به عنوان ماموریت هم در قانون اساسی و هم در قوانین عادی برای آن تعریف شده است، برای اجرای عدالت، استیفای حقوق مردم و رسیدگی عادلانه به پرونده‌ها توام با سرعت و دقت تلاش کند.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *