امدادرسانی به ۱۰۷۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان

تهران – ایرنا-:رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان، از امدادرسانی به هزار و ۷۰ نفر خبر داد.
به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر؛ بابک محمودی با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی از یکم تا هفتم تیر ١٤٠٣ افزود: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ١٢ استان متاثر شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران امدادرسانی کردند.
وی با بیان اینکه در این مدت زمان، ۷۶ مورد عملیات امدادی انجام شده است، ادامه داد: به هزار و ۷۰ نفر امدادرسانی شده، ۳۰۹ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۲۱۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.
محمودی با بیان اینکه ۵ نفر از هم‌وطنان در این حوادث جان خود را از دست دادند یاد آور شد: سه نفر در سیل رودبار، یک نفر در سیل سوادکوه و یک نفر به دلیل ردوبرق در سراب جان باختند.
به گفته وی، در این مدت ۲ نفر مفقود شدند که شامل یک نفر در سوادکوه و یک نفر در کلیبر است.
محمودی افزود: ۱۵۲ تیم امدادی شامل ۵۴۹ امدادگر، در عملیات تخلیه آب ۱۵۶ واحد مسکونی شرکت کردند.
رئیس سازمان امدادونجات گفت: ۶۷ دستگاه چادر، ۱۵۹ تخته پتو، ۸۲ تخته موکت، ۵۴ ست ظروف، ۲۷۰ کیلوگرم نایلون و ۸۱ بسته نایلون بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *