امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به عملیات نیروهای عملیاتی هلال احمر در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳ گفت: تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۶۴ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۲ هزار و ۴۵۸ مورد عملیات امدادی توسط نیروهای این جمعیت انجام شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: در این بین، یک هزار و ۱۰۵ مورد امداد جاده‌ای «معادل ۴۵ درصد»، ۹۹ مورد کوهستان «معادل ۴ درصد» و امدادرسانی مربوط به حوادث جوی ۱۷۳ مورد «معادل ۴ درصد» انجام شده است.
محمودی کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را ۱۸ هزار و ۴۶۴ نفر عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، ۹۰۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل، ۳۵۴ نفر به مناطق امن انتقال داده شد و سه هزار و ۲۹ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.
محمودی اضافه کرد: برای ۱۸۳ نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای پنج هزار و ۲۲۲ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *