افتتاح پنجمین مرکز پژوهشی مشترک قوه قضائیه، دانشگاه و حوزه‌های علمیه در اراک

ایسنا/مرکزی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: پنجمین مرکز پژوهشی مشترک قوه قضائیه، دانشگاه و حوزه‌های علمیه در استان مرکزی افتتاح شد.حجت الاسلام مهدی هادی، پنجشنبه ۲۸ دی ماه در حاشیه افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این، ما در چهار استان فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی چهار مرکز پژوهشی مشترک را افتتاح کردیم و به دنبال این الگو، امروز در استان مرکزی پنجمین مرکز افتتاح شد.
وی با اشاره به اهداف تشکیل این مرکز گفت: هم افزایی بیشتر بین دادگستری و مجموعه‌های علمی در استان و اینکه بتوانند از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند از جمله اهداف تشکیل مرکز پژوهشی مشترک است.
وی با بیان اینکه تعاملات بین دستگاهی در کشور، کم صورت می‌گیرد، افزود: داده‌ها و اطلاعاتی در دادگستری داریم که در حالت عادی دانشجویان از این اطلاعات محروم هستند و از طرفی ظرفیت های خوب علمی در دانشگاه‌ها وجود دارد که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند بنابراین چنین مرکزی می‌تواند تعاملات بین مجموعه‌ها را بیشتر کند.
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه اضافه کرد: امیدواریم این مرکز نقطه اتصالی باشد تا مجموعه‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر بیشتر استفاده کنند. دادگستری به واسطه این مرکز، جلسات نقد و تحلیل را به فضای دانشگاه و حوزه‌های علمیه می‌آورد و از ظرفیت اساتید دانشگاه در دادگستری بیشتر استفاده خواهد شد.
هادی با بیان اینکه بسیاری از پایان نامه‌ها و رساله‌ها در کشور کاربردی نیستند گفت: حمایت و جهت دهی رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در دانشگاه از جمله اهداف این مرکز پژوهشی است تا نیازها و مشکلاتی که قوه قضائیه با آن مواجه است، در پایان نامه‌ها حل شود.
وی تصریح کرد: این مرکز می‌تواند موضوعات کاربردی را برای پایان نامه‌ به دانشگاه و دانشجویان ارائه دهد و همچنین حمایت مادی و معنوی از پایان نامه‌ها داشته باشد. هدف ما این است که مشکلات عمده و مسائل قوه قضائیه و استان به واسطه این مرکز تا حد ممکن حل شود.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *