اداره منابع آب: سد سقزچی نمین سرزیر شد

رئیس اداره منابع آب شهرستان نمین گفت: ذخیره‌سازی رواناب‌های حاصل از ذوب برف زمستانی بالادست حوضه آبریز سد سقزچی، باعث سرریز این سد مخزنی شد و این رخداد برای آبیاری اراضی مفید خواهد بود.
ایرنا: رئیس اداره منابع آب شهرستان نمین گفت: ذخیره‌سازی رواناب‌های حاصل از ذوب برف زمستانی بالادست حوضه آبریز سد سقزچی، باعث سرریز این سد مخزنی شد و این رخداد برای آبیاری اراضی مفید خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل، علی اکبری سولا روز یکشنبه اظهار کرد: سرریز سد مخزنی سقزچی نمین، امروز رخ داده است و تا کاهش حجم آب بالادست سد، سرریز آب سد ادامه خواهد داشت.

تبلیغ

اینجا یه بیت، پین شده! 🎁«شانس دریافت بیت کوین فقط با ثبت نام»🎁

ثبت نام کن!
وی با اشاره به این که این پدیده نشانه فراوانی نعمت آب است و تقویت منابع آب را در پی خواهد داشت، ادامه داد: به طور معمول بهره‌برداری از آب سد سقزچی از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و از آن زمان به بعد به تناسب برداشت، به تدریج از میزان حجم ذخیره آب آن کاسته می‌شود.
مدیر امور آب شهرستان نمین تصریح کرد: سد سقزچی از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۲۱ متر از پی و حجم مخزن ۳.۶۵ میلیون مترمکعب در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر اردبیل احداث شده است.
اکبری سولا گفت: هدف از احداث سد سقزچی، تامین آب مورد نیاز کشاورزی بیش از ۶۵۰ هکتار از اراضی و آبیاری این اراضی بصورت مدرن و نیمه مدرن و همچنین لحاظ حقابه روستا‌های پایین دست بوده است.
شهرستان نمین در ۲۵ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *