مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۵۰ میلیارد تومان، جرائم قطع درختان دریافت شده است.

اختصاص جریمه قطع درختان به توسعه فضای سبز پایتخت

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۵۰ میلیارد تومان، جرائم قطع درختان دریافت شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان از محل جرائم ناشی از قطع درختان برای تملک باغ‌ها و لکه‌های مشجر در مناطق کم‌برخوردار از لحاظ سرانه فضای سبز در نظر گرفته شده است.
علی محمد مختاری افزود: این مبلغ برای تملک لکه‌های مشجر و باغ‌ها در مناطق کم‌برخوردار از لحاظ سرانه فضای سبز از جمله ۷، ۸، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ و ۱۷ درنظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: درکمیسیون ماده هفت به هیچ عنوان مجوز قطع درخت صادر نشده است و در برخی موارد ممکن است برخی عمدی درخت را خشک کرده باشند که براساس قوانین حفظ فضای سبز، جریمه می‌شوند.
علی محمد مختاری با اشاره به روند شکایت از افرادی که درختان را قطع می‌کنند، گفت: شکایت به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ می‌شود و مناطق نیز از طریق مراجع ذی‌صلاح موضوع را پیگیری می‌کنند و قوه قضائیه با افراد برخورد قانونی می‌کند.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *