احداث خطوط ۸ و ۱۰ مترو برای مردم حیاتی است

شهردار تهران با اشاره به تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو گفت: عملیات اجرایی احداث خطوط ۸ و ۱۰ نیز که برای مردم پایتخت حیاتی است، آغاز شده است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی طرح خط هشت مترو تهران در قالب رویداد امید و افتخار، گفت: ما مترو تهران را با هفت خط تحویل گرفتیم که خطوط ۶ و هفت را در دست تکمیل و توسعه داریم. علاوه بر آن اواسط امسال عملیات اجرایی خط ۱۰ را شروع کردیم و امروز نیز عملیات اجرایی خط هشت را شروع می‌کنیم.
وی اظهار کرد: در آینده نیز عملیات اجرایی خط ۹ را شروع خواهیم کرد و تلاش داریم با احداث این سه خط مترو، خدمات ویژه حمل و نقل ریلی را به شهروندان جنوب تهران ارائه کنیم.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از نیمه اول سال گذشته تاکنون ۱۰۷ پویش امید و افتخار با ۱۷۸ هزار میلیارد تومان هزینه، ۸۶۱ طرح تقدیم شهروندان شد که ۱۶ طرح از مدیریت گذشته را تکمیل کردیم و مابقی طرح‌ها در این دوره از مدیریت شهری شروع شد و به پایان رسید.
به گفته وی، ۶۶ درصد این طرح‌ها در مناطق جنوبی و ۴۴ درصد در مناطق شمالی پایتخت احداث شد و سعی کردیم یک تعادل بخشی در طرح‌ها داشته باشیم.
شهردار تهران با اشاره به افتتاح ۲ هزار هکتار از فضای سبز پیرامونی شهر تهران اضافه کرد: ۲۵۰ هکتار از این اراضی توسط شرکت‌های دانش بنیان به سیستم آبیاری تحت فشار برای اولین بار تبدیل شد که صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب دارد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *