اثر وجودی شهدا، نهم دی ماه را رقم زد

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی کشور گفت: اثر وجودی شهداست که ۹ دی رقم خورد و مردم به دفاع از نظام و انقلاب برخاستند.سردار احمدرضا رادان عصر امروز 12 دی در مراسم یادواره ۵۰۰ شهید نظم و امنیت لرستان که در محل مصلای الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه استان لرستان یادآور خاطرات فراوان دفاع مقدس و سلحشوری‌ها در دفاع از حرم و حریم وطن بوده و این دیار جایگاه شهدای عزیزی همچون شهید محمد بروجردی است که در دوران انقلاب خوش درخشید و فرماندهی شجاع و بی‌مثال شد و فرماندهی غیور، خوش‌اخلاق، حزب‌الهی و مکتبی بود، افزود: شهید بروجردی، شهیدی است که با نام مسیح کردستان معروف است.
وی با بیان اینکه لرستان یادآور رزمندگان دیار جنوب است؛ رزمندگانی که در خاکریز تمام‌قد برای دفاع از انقلاب و مملکت هیچ‌وقت پا پس نکشیدند، بیان کرد: لرستان دیار مردان مردی است که در کوه‌های سربه فلک کشیده کردستان، رشادت از خود برجای گذاشتند و یادآور جانبازانی که توانستند با تقدیم عضوی از بدن خود در اقتدار این کشور سهمی داشته باشند تا نشان دهند برای حفظ اقتدار این آب و خاک باید دست و پا داد؛ لرستان دیار شهید نورخدا موسوی‌هاست؛ شهیدی که از شهدا اثر می‌گیرد و اثر می‌گذارد.
فرمانده فراجا با بیان اینکه لرستان دیار شهید مصطفی‌زاده‌ها، رستمی‌ها، نقدی‌ها، سوری‌ها و چاغروندهاست، ادامه داد: برگزاری این یادواره‌ها مسیر و چراغی نورانی برای هدایت است.
رادان با طرح این سوال که چرا شهدا جاودانه‌ هستند و از یاد مردم پاک نمی‌شوند، اظهار کرد: شهدا در طول تاریخ بشریت جاودانه‌ترین افراد بودند؛ وقتی شهدایی که به سیدالشهداء و امام حسینی که جاودانه بود اقتدا کنند خود نیز جاودانه می‌مانند.
وی با بیان اینکه حفظ نظام و انقلاب مورد تاکید شهداست، اضافه کرد: اثر وجودی شهداست که ۹ دی رقم خورد و مردم به دفاع از نظام و انقلاب برخاستند؛ همه اقشار جامعه باید خود را در مقابل شهدا و خانواده آنها مسئول بدانند و اجازه ندهند که مسیر شهدا چراغ هدایت و سیره نورانی آنها کمرنگ شود.
رادان با اشاره به شهادت سید رضی موسوی، یادآور شد: شهادت این سید بزرگوار و عاشق اهل بیت(ع) و حریم آنها یادآور شهادت حاج قاسم است.
فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه در آستانه سالروز شهادت سردار دلها، یار خانواده شهدا و مقام معظم رهبری، مرد خالص و مخلص، رئوف و مهربان، شجاع و قهرمان هستیم، بیان کرد: امتی که امام نداشته باشد راه خود را گم می‌کنند. بنابراین باید به تبعیت از شهدای والامقام از امام خود پشتیبانی و پشت سر ایشان حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه شهید راه شهید را انتخاب می‌کند، تاکید کرد: اگر می‌خواهید مکتب اباعبدالله‌الحسین (ع) را حفظ کنید راهی جز توسل به شهدا ندارید.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *