آغاز برنامه‌های ماه محرم و صفر کانون پرورش فکری با شعار«با یاد حسین تابستانت را بساز»

برنامه‌های ماه محرم و صفر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با یاد حسین تابستانت را بساز» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی حاذق‌نیکرو مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با بیان این مطلب افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت‌های تابستان خود را از خرداد امسال با شعار «تابستانت را بساز» شروع کرد و از روز اول محرم این شعار به «با یاد حسین تابستانت را بساز» تغییر پیدا می‌کند.
وی افزود: روز ۱۶ تیر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میزبان شاعران، آفرینش‌گران، نوجوانان، مربیان و همکاران‌مان در آیین آغاز برنامه‌های حسینی کانون در تابستان حسینی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: چند مناسبت را در کنار هم داریم، آغاز محرم، روز ادبیات آیینی است، بزرگداشت محتشم است و ۱۸ تیر (روز ادبیات کودک و نوجوان) است. این تقارن‌ها باعث شد که برنامه‌ای داشته باشیم با عنوان «گل کم تحمل است»؛ آیین رونمایی از کتابی با همین عنوان که حاصل طبع چهل شاعر کودک و نوجوان با موضوع عاشوراست، برگزار می‌شود.
مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون تصریح کرد: چهل شاعر بزرگسال برای کودک با موضوع عاشورا و با عنوان کتاب «گل کم تحمل است» شعر عاشورایی سرودند؛ این مجموعه شامل ۷۲ اثر از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و روز ۱۶ تیر رونمایی می‌شود.
حاذق اضافه کرد: در حاشیه این برنامه در خدمت آفرینش‌گران و مخاطبان این کتاب خواهیم بود. در عین حال برنامه‌هایی که برای محرم داریم، تشریح خواهد شد و از حضور و سخنرانی شعرا، شعرخوانی ‌آن‌ها و سخنرانان هم در این برنامه استفاده می‌کنیم.
وی درباره برنامه‌هایی که مناسب ماه محرم است، افزود: در باور عامه مردم؛ روز سوم و شب سوم محرم متعلق به حضرت رقیه(س) کودک شهید حضرت سیدالشهدا است. با میان‌داری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، در روز سوم محرم؛ مراسم کودکان عاشورایی برگزار می‌شود.
مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون توضیح داد که این برنامه عرض ارادتی از سوی کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به ساحت مقدس سیدالشهدا و شهدای کربلا است.
حاذق بیان کرد: این برنامه به عنوان برنامه دهه اول محرم به‌صورت همزمان و هماهنگ در سراسر کشور ازسوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با اشاره به این‌که برنامه‌هایی تا پایان ماه صفر در کانون خواهیم داشت، افزود: البته کانون برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام اربعین تدارک دیده است.
وی همچنین افزود: تماشاخانه‌های سیار کانون در استان‌های مختلف حضور پیدا خواهند کرد و برنامه‌های متنوعی را با موضوع عاشورا اجرا می‌کنند و کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی که در مراکز کانون در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ رنگ و بوی محرم به خود می‌گیرد.
او نیز گفت: نمایش‌های عروسکی را همکاران ما در بخش هنری و معاونت تولید کانون در نظر گرفته‌اند که تولید خواهد شد و برای اجرا روی صحنه خواهد رفت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حاذق در پایان خاطرنشان کرد: کانون دو وجه دارد؛ یک وجه آن؛ تولیداتی است که بزرگسالان برای مخاطب کودک و نوجوان انجام می‌دهند، یک بخش؛ خود کودک و نوجوان فاعلیت دارد و تولیداتی را رقم می‌زند. هر دوی این وجوه؛ رنگ و بوی حسینی و عاشورایی به خود می‌گیرد.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *