وظیفه‌ ما در حوزه امینت راضی نگه داشتن مردم است +فیلم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: قضاوت اینکه طرح ساماندهی و پاکسازی مناطق شوش، مولوی و هرندی از معتادین متجاهر، موادفروشان نمایشی است یا نه را به شما واگذار می‌کنم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، افرادی بدون نگرانی و شاید هم در حاشیه‌ای امن در گوشه پارک ها، خیابان‌های اصلی و کوچه‌های تاریک این مناطق درحال مصرف و خرید و فروش انواع مواد مخدر مانند هروئین، کراک، شیشه و تریاک هستند. این درحالیست که این منطقه محل عبور و مرور افراد مختلف است از دانش آموز و دانشجویان گرفته تا دیگر ساکنان شهر.انگار دیگر آب از سرشان گذشته است، هر کدام حداقل پنج یا شش بار بازداشت و به کمپ‌های نگهداری و ترک اعتیاد فرستاده شده اند، اما دوباره به خیابان‌ها و کوچه‌های دود زده باز می‌گردند.معتادان خیابانی، چون شغلی ندارند برای تهیه غذا و مواد مخدر به جمع آوری و فروش زباله‌های سطح شهر و دزدی و قاچاق مواد مخدر اقدام می‌کنند و اکثرا” به انواع بیماری‌های مسری و غیر مسری مبتلا هستند. مردم و کسبه مناطق شوش و چهارراه مولوی از وجود این مهمانان ناخوانده بشدت ناراحت هستند.از همین رو و برای حل معضل وجود معتادان، از روز سه شنبه ۱۶ آبان ساماندهی و پاکسازی مناطق شوش، مولوی و هرندی با موضوعات جمع‌آوری معتادین متجاهر، دستگیری موادفروشان، دستگیری سارقین، دستگیری اراذل و اوباش آغاز شد.در حاشیه بازدید سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور و سردار محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ یکی از کسبه‌ی محله شوش در رابطه با کم شدن معتادان در این محله اظهار داشت که مدتی است که تعداد معتادین بسیار کمتر شده است. اما از نظر وی این تغییرات ناگهانی، ظاهری است و باطنا این معضل به قوت خود باقی است.این کاسب ساکن محله شوش می‌گوید که گروهی از معتادان محل سکونت خود را از خیابان‌هایی که پلیس درحال پاک‌سازی آن به کوچه پس کوچه‌های محله تغییر داده‌اند و علاوه بر نا امن کردن آن محله‌ها، احتمالا پس از گذشت مدتی و با کم شدن گشت‌ها دوباره به خیابان‌های اصلی باز می‌گردند.وی همچنین از نگرانی خود و دیگر کسبه درباره نمادین بودن این حرکت برای راضی کردن مردم و بازگشت شرایط به گذشته پس از گذشت زمان گفت.به گزارش خبرگزاری دانشجو، سردار رادان، فرمانده انتظامی کل کشور نیز در راستای نگرانی ساکنین شوش و هرندی اظهار داشت: وظیفه‌ی ما در حوزه امینت راضی نگه داشتن مردم است. یعنی اگر کسی بگوید می‌خواهند ما را راضی نگه دارند قضاوت درستی کرده است، چراکه در حوزه امنیت وظیفه ما راضی کردن آن‌ها است.او در ادامه گفت:، اما اینکه طرحی را اجرا کرده باشیم که نمایش باشد، این را به قضاوت شما واگذار می‌کنم. شما من و همکاران من را در آینده در این محله قضاوت کنید. اگر معتادین متجاهر بودند و خانه‌ها دوباره پاتوق شده بود و اگر دست فروش‌ها با آن شکل و شمایل بودند، بدانید که ما یک کار نمایشی کرده‌ایم. ولی اگر نبودند یعنی ما کار خود را درست انجام داده‌ایم.

همچنین ببینید

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات زرین کوه دریاچه «تار دماوند»

فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری زرین کوه دریاچه تار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *